mandag 2. november 2020

Ingrid Smith - håndlagde dukker - Julemarked i Håndverksutsalget på Facebook



  Vi presenterer

DELTAKERE PÅ JULEMESSA PÅ NETT!

I DAG: Ingrid Smith, dukkemaker


https://www.facebook.com/groups/handverksutsalget/

 

Hei, jeg heter Ingrid, og jeg er - blant annet - dukkemaker.

Jeg har laget dukker i mange år.

Den første, Amelia, ble laget etter eget mønster av en kassert laken, og stappet med oppklipte strømpebukser. I løpet av hennes levetid fikk hun en heller slunken overkropp og enorme føtter! Mamma kastet henne til slutt, men jeg husker henne ennå. 

Dukkene jeg lager nå for tiden er inspirert av Waldorfdukker - slike som vi 'alle' lagde på 70-tallet. Jeg bruker bomullstricot, som nå kommer i flere flotte hudfarger, og stapper med ull.

 Jeg mener at mine dukker har beholdt Waldorfdukkenes sjarm, men at jeg har beveget meg fra det helt enkle til dukker med ører, rumper, navler, lepper og oppstopperneser. Mine dukker er nå mere detaljert, de har utrykk og personlighet, og enkelte har definitivt attitude! 

 

Enkelte av mine dukker er slettes ikke for småbarn - og det hender at jeg lager dukker bare for meg selv - dukker med nok personlighet til å tilfredsstille mitt eget indre ønske. 

Ta gjerne kontakt på ingrid.smith56@gmail.com om du ser noe av interesse.


Gunhild er straks 30. Hun høyt elsket - og veldig slitt, 

                                      men dukkemammaen tillater ikke at jeg endrer noe.

_______________________________-

Mine vikingdukker Henrike, Idunn, Jorid og Finngerd

  

________________________________________

Bob and Lola - oppkalt etter Robert Redford og hans kone :-D

________________________

 

 Mariette Marionette - No Strings Attached - en av mine personlige favoritter

 

 

 Happy Haloween!

 

 



Og et av Webmasters favoritter med julemarkedlogo:  Velkommen inn i gruppa vår på Facebook. VI har hver våre dager og Ingrid er med og selger sine herlige solide dukker 5 dager frem til jul. Leter du nedover veggen finner du dem alle!





 Skrevet av: Ingrid Smith

 

Ved hjelp av webmaster Lise Nilsen, Trollsmed

http:// Besøk oss på Facebook ! https://www.facebook.com/groups/handverksutsalget/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar