onsdag 5. august 2015

Håndverksutsalgets blogg: Trollsmeden som pakker resirkulert

I ca 4 år har jeg pakket pakker fra nettbutikkene inn i lørdagsavisenes magasiner. Fine bilder i de magasinene :-) !!
 Egentlig begynte det med at jeg var lei av å alltid være tom for bobleposer.

 Så jeg inngikk et nyttårsforsett med meg selv om å pakke resirkulert et år. Bare et.
Surprise: Det var jo så gøy at jeg likegodt fortsatte. pakka3
Jeg går fremdeles tom. Men SkippertaksTrollsmeden lager seg en hel bærepose med poser ad gangen. Samler fargerike sider, bretter dem til poser - taper sammen og har liggende klare til bruk. For småtingene mine fungerer det perfekt - og . Og en liten lapp der jeg sier at jeg pakker resirkulert. Jeg har bare fått to skikkelig negative tilbakemeldinger på disse årene, der de ikke syns noe om å få varene i avispapir. Vel...
pakka4
Javisst,  jeg resirkulerer bobleplast og bobleposer jeg fåår tilsendt også. De putter jeg inni pakkene. Da blir det i det minste brukt to ganger, verden flommer over av plastsøppel. Emballasje er jo noe som kastes likevel! Vi burde jo bruke det mange ganger og det burde være forbudt åå bruke emballasje som varer i tohundre år!
Jeg har selv kjøpt ting på Epla der jeg ser at den som har laget det har pakket og stelt og pusset på innpakninga og brukt mer penger på emballasje og bobleplast og sløyfepynt og stæsj enn råvarer for å lage tingen.  Blir ikke det LITT feil..?? -  All den søte emballasjen skal jo kastes! I søpla!!
Jeg kjøper kun avis lørdagene. Og er ekspert på å snappe med når jeg ser dem andre steder.. om jeg vet det er fine blad. Noen annonser går igjen og de blir jo så gilde og fine som emballasje... skal det være en pakke bananer??
pakkka3
I perioder er det bare triste greier i disse magasinene. Kriger og mordere og dritt. Det er nesten så jeg kan se når de får sommerhjelp i avisene.

NOEN bruker irriterende små kjedelige bilder i designet... andre er herlige...pakka2
Men se nå her: Det er nå en KONKURRANSE i pakkene mine!
Nå har jeg lagt en lapp inni TRE av de som er avbildet i det blogginlegget her. Jeg aner ikke når de blir brukt... men finner du dette blogginlegget om Trollsmeden som resirkulerer emballasje og har funnet en lapp - ja da vet du at du fant rett.. du som fikk en av dem. ..... og så er det jo lov å smile litt når pakken ankommer også ;-) pakka7
Jo, jeg kommer definitivt til å fortsette å pakke resirkulert. Noen ganger koster det meg nok mer i porto enn bobleplast fordi jeg legger så mye inni, men det er gøy... så heller det enn å kjøpe søppel for å kaste.
Så nå står butikkene mine klare til å ta i mot bestillinger, og jeg har laga et lass poser klare.  I NOEN dager til i August 2015 - er det tre for prisen av 2 på Trollsmed på Epla og hos Alvetårefolket. Nytt sjansen!
pakkka5
Og siden jeg spurte så pent om noe var uetisk eller litt slemt å pakke inn i...  litt reklame for gruppa vår:
i Håndverksutsalget, den trivelige lille håndverksgruppa på Facebook med auksjoner og prat (klikk inn og bli medlem) Litt sommerstille enda men...

Disse dro fra meg i dag :-)
pakka6
___________
HUSK denne idag også da: Klikk inn og legg igjen et bilde!
linkparty'
ALVETÅREFOLKET: http://alvetaarefolket.epla.no Følg Trollsmed på Facebook: http://www.facebook.com/trollsmeden
Bloggen.... http://trollsmed.wordpress.com


Skrevet av:
Lise, Trollsmed

 http://trollsmed.wordpress.com
http://www.facebook.com/trollsmeden

Besøk oss på Facebook da! https://www.facebook.com/groups/handverksutsalget/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar